רשלנות רפואית בהליך שאיבת שומן

רשלנות רפואית איננה סיפור פשוט. מדובר בפגיעות רפואיות מורכבות במצבים שלא היו אמורים להתרחש. כאשר מדובר על שאיבת שומן, ישנו הרושם שמדובר בטיפול פשוט יחסית אשר לא אמור לגרור עמו מורכבויות כאלו.  עם זאת, היה ועברתם שאיבת שומן ונותרתם עם נזקים, ייתכן שהתקיימו במקרה שלכם התנאים הנדרשים המצדיקים הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

 

מהו הליך שאיבת שומן?

הליך שאיבת שומן הוא למעשה הליך שבא להסיר מאזור מסוים בגוף עודפי שומן שברוב המקרים הם אינם אסתטיים. אין בהליך שאיבת שומן כוונה להפטר מכלל השומנים שבגוף. המטרה היא מעין תהליך של "פיסול". הליך שאיבת השומן יכול להתאים למי שיש לו אזור בעייתי, רפואית או אסתטית בגופו והוא מעוניין להסיר ממנו שומן. ניתוח שאיבת שומן לא מתאים לכל אחד ויש לבחון את ההתאמה של המטופל לטיפול.

בין האזורים הנפוצים מהם מתבצעת שאיבת שומן נוכל למצא את שוקיים, ירכיים, בטן תחתונה, מותניים ואת הסנטר בפנים. להצלחת ניתוח שאיבת שומן יש חשיבות לאלמנטים נוספים מעבר למיומנות המנתח, כגון: גיל, גנטיקה ומאפייני עור.

הליך שאיבת השומן יכול להתאים למי שיש לו אזור בעייתי, רפואית או אסתטית בגופו והוא מעוניין להסיר ממנו שומן, הפעולה אפשרית למי שעומד במדדי בריאות קפדניים ולא משנה את אורח החיים שלו באופן קיצוני.

 

מי מבצע את ההליך?

שאיבת שומן היא פעולה כירורגית רפואית לכל דבר ועניין. תהליך של ביצוע שאיבת שומן תתבצע על ידי צוות רפואי מיומן לכך בהובלת רופא מומחה בתחומו. במהלך הניתוח יבצע הרופא חתך בעור באזור השאיבה ובעזרת צינורית מיוחדת נשאבת כמות השומן הנדרשת אל מחוץ לגוף. ברמת העיקרון הליך שאיבת השומן לא נחשב הליך מורכב ולרוב אינו מצריך אשפוז. לאחר ההליך מומלץ להימנע מהרמת משקלים או ביצוע עבודות פיזיות למשך מספר ימים ולקחת מספר ימי מחלה על מנת להתאושש כראוי.

 

מהי רשלנות רפואית?

בתמצית, רשלנות רפואית משמעותה סטייה מרמת הזהירות הסבירה וסטנדרט הטיפול המצופה מהגורם המטפל.

ניתן למצוא מקרים של רשלנות רפואית בכל תחומי הרפואה ובשלבים שונים של הטיפול, כגון – רשלנות באבחון, בקבלה לטיפול, רשלנות בטיפול עצמו, רשלנות במעקב וכיוצא בזה.

  1. תלונות מטופל – היה והגיע מטופל אל רופא, הציג לו תלונה שיש בה סימנים היכולים להעיד על בעיה, אך הרופא לא התייחס לכך, יש כאן עילה לרשלנות.
  2. מדדים ונתונים – כל אחד מאיתנו נושא עימו היסטוריה רפואית פרטית, היסטוריה משפחתית, גנטית, עובדות כגון גיל, משקל, גוון עור ועוד, כל אחד מאלו יכול להיות גורם תורם לזיהוי מחלות עתידיות, ומצופה מהרופא המטפל לתת את הדעת לנתונים ומדדים אלו
  3. טיפול לקוי – במידה ואדם זכה לטיפול רפואי, תרופתי, כירורגי או כל טיפול אחר, ובמהלך הטיפול לא פעל מי מהצוות בצורה נדרשת, או סטה מסטנדרט הטיפול הסביר והמצופה, ייתכן והדבר עשוי לבסס טענה לרשלנות רפואית.
  4. תקופת ההחלמה – לאחר סיום הטיפול, תקופת ההחלמה עדיין נחשבת לרגישה ומצריכה פיקוח, אם המעקב הרפואי לא התבצע כראוי, זאת בעיה.
  5. מעקב – הליך רפואי מסתיים במעקב נדרש למשך תקופת זמן נדרשת, אם במהלכה לא עולים על בעיה חוזרת או כל בעיה אחרת, ייתכן שיש כאן כשל טיפולי.

 

רשלנות רפואית בשאיבת שומן

מאחר ומדובר בפעולה פשוטה באופן יחסי, מצופה שתעבור ללא סיבוכים מיוחדים. עם זאת רשלנות רפואית בניתוח שאיבת שומן בהחלט יכולה להתרחש במספר לא מבוטל של מקרים. בבואנו לבדוק האם התרחשה רשלנות רפואית בטיפול, נבחן לרוב את הנקודות הבאות:

  • חובת הזהירות – הכנה ראויה לטיפול. על רופא המטפל להבהיר למטופל מראש את הסכנות האפשריות ולבחון האם המטופל מתאים לעבור את סוג הטיפול המבוקש.
  • אופן הטיפול – האם הטיפול הניתן למטופל היה כזה שעמד בכל הדרישות והסטנדרטים הרפואיים המקובלים, האם כל מה שהיה צריך להתבצע במסגרת ההליך אכן התקיים, ואם לא, מדוע? בחינת כמויות השומן שנשאבו, מיקום הצלקות האם תקין?
  • סיבוכים וטיפול בהם – הופעת סיבוכים הם סיכון בכל הליך רפואי וככזה גם הליך של שאיבת שומן. עם זאת על הרופא המטפל לתת התייחסות מתאימה ומספקת ולקיים מעקב יסודי ומוקפד אחר המטופל, סיבוכיו ונזקיו כתוצאה מהטיפול.
  • נזק כתוצאה מהטיפול – סוג הנזק שנגרם, היקפו וחומרתו עשויים להעיד על רשלנות בטיפול ויש לתת על כך את הדעת.

 

חשיבותו של עורך הדין בתהליך

תביעת רשלנות רפואית היא אחת התביעות המורכבות בתחומי דיני הנזיקין. לכן יש חשיבות גדולה שאת תהליך התביעה יוביל עורך דין מנוסה ואחראי המכיר את תחום התביעות הללו.

חשוב לבצע ערכת מצב והבנה של המקרה בכדי להבין האם יש עילה לתביעה. יש לפנות אל רופא מומחה לקבלת חוות דעת שתעמוד היטב מול מומחי הרפואה שביצעו את ההליך. וכמובן ניהול יתר הליכי המשפט החל מהגשת התביעה, דרך הייצוג בבית המשפט וכל הליך נדרש נוסף.

אם אתם מרגישים שנפגעתם עקב רשלנות רפואית, צרו קשר עם משרדינו עוד היום לבירור!

 

מאמר זה נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.

רשלנות רפואית בשאיבת שומן עו"ד טל סיץ'

עוד בנושא רשלנות רפואית: