רשלנות רפואית בהמטולוגיה (רפואת תאי הדם)

המטולוגיה היא תחום ברפואה העוסק במערכת תאי הדם, ברקמות המייצרות אותם, מנגנוני קרישה וממאירות. מחלות המטולוגיות, הן מחלות שפוגעות בתארי הדם.

בין המחלות ההמטולוגיות המוכרות ניתן למצוא:

  1. אנמיה
  2. לוקמיה
  3. מיאלומה נפוצה
  4. לימפומה

רשלנות בתחום ההמטולוגיה עשויה לבוא לידי ביטוי בין היתר בהתנהלות רופאי המשפחה שלא הפנו לבדיקות מתאימות או לרפואה יועצת, וכן אצל המטולוגים שלא אבחנו את המחלה או אבחנו אותה בשלב מאוחר או נתנו טיפול רשלני.

דוגמאות למקרי רשלנות בתחום ההמטולוגיה

רשלנות רפואית במקרי לוקמיה

לוקמיה (סרטן הדם), היא מחלה שמתאפיינת בייצור מוגבר ולא תקין של תאי דם במח העצם. התאים הממאירים בלוקמיה מופיעים לראשונה במח העצם. בין היתר ניתן למצוא דימומים, זיהומים ואנמיה. הטיפול משתנה בין סוגי הלוקמיה השונים. איחור באבחון לוקמיה, שגיאה בפענוח וכיו"ב מקרים שיכולים להביא להידרדרות והחמרת המחלה, עשויים להקים עילה לתביעה ברשלנות רפואית. על מנת לבחון רשלנות רפואית באבחון הלוקמיה יש לבחון בין היתר האם הייתה חריגה מנהלים ומפרקטיקה נוהגת, האם היה אבחון שגוי או מאוחר, האם הטיפול היה נכון ותואם והאם נגרמו נזקים שניתן היה למנוע.

רשלנות רפואית במקרי לימפומה

לימפומה (סרטן בלוטות הלימפה) היא סוג של מחלת סרטן המתפתחת במערכת הלימפה בגוף. אבחון מוקדם של מחלת הלימפומה מסייע רבות בניסיון לבלום את התפשטות המחלה. כעיקרון ניתן לחלק את הלימפומה לשתי קבוצות– האחת לימפומה מסוג הודג'קין ולימפומה מסוג שאינו הודג'קין. ככל שנעשה אבחון מאוחר יותר של המחלה פוחתים סיכויי ההצלחה. לכן שלב האבחון הוא חשוב במיוחד. כמו כן, רשלנות במקרי הלימפומה עשויה להיות גם בבחירת הטיפול ובטיפול עצמו.

הגשת תביעה ברשלנות רפואית בתחום ההמטולוגיה

על מנת לבחון רשלנות בתחום ההמטולוגיה חשוב לאסוף תיעוד רפואי, מסמכי מעקב, תוצאות בדיקות, הפניות ומלוא התיעוד הרפואי הרלבנטי. על המקרה להיבחן על ידי עו"ד לרשלנות רפואית ומומחים רפואיים בתחום המתאים ולרבות רופאים מומחים בתחום ההמטולוגיה, שיבחנו את התהליכים שפורטו לעיל, את המסמכים הרפואיים, ואת המצב הרפואי וזאת על מנת להגיע למסקנה באם קיים בסיס להגשת תביעה.

רשלנות רפואית - המטולוגיה

עוד בנושא רשלנות רפואית: