רשלנות רפואית בקרדיולוגיה (מחלות לב)

קרדיולוגיה עוסקת במחלות הלב. בתיקי הרשלנות הרפואית בתחום הקרדיולוגיה נבחנת התנהלות הרופאים המטפלים בכל הנוגע לעריכת בדיקות נדרשות, אבחון רפואי ומתן טיפול תואם וכן ביצוע פעולות כגון צנתורים והשתלות. מחלות לב עשויות לגרום לנזקים גופניים קשים ולעתים גם להביא לפטירתם של חולים. בין מחלות הלב השונות ניתן למצוא: התקפי לב, אי ספיקת לב, הפרעות קצב, דלקות, מפרצת ועוד.

ישנה חשיבות רבה באבחון תסמינים של מחלות לב, שכן אבחון ובהתאם מתן טיפול מאוחרים עשויים להביא למצבים ונזקים חמורים ומסכני חיים שניתן למנוע בחלק בלתי מבוטל מהמקרים.

עוד מצופה מהרופאים המטפלים, להיות ערים לתלונות והרקע של המטופלים, ולזהות גורמי סיכון למחלות לב (כגון: היסטוריה משפחתית, אירועים קודמים, עישון וכיו"ב) ובהתאם להציע מעקב תקופתי או טיפול מקדים.

מכאן, כאשר נשקלת השאלה האם קיימת עילה להגשת תביעה ברשלנות רפואית יש לבחון, בין היתר, האם הצוות הרפואי:

  1. התעלם מגורמי סיכון / תסמינים / תלונות
  2. אבחן באיחור בעיה שניתן ו/או צריך היה לאבחן
  3. נתן טיפול בשלב מאוחר מהנדרש או שגוי

 

מספר דוגמאות לסוגי רשלנות בתיקי קרדיולוגיה:

  • רשלנות רפואית באבחון וטיפול בהתקף לב
  • היעדר אבחון וטיפול במקרה של קרדיומיופתיה (מחלה של שריר הלב)
  • רשלנות רפואית בצנתורי לב
  • רשלנות רפואית באבחון וטיפול בפרפור פרוזדורים
  • רשלנות רפואית בניתוחי מעקפים

 

הגשת תביעה ברשלנות רפואית בתחום הקרדיולוגיה

חשוב להבין שלא כל נזק או תוצאה מצערת הינה  תוצר של רשלנות. על מנת שניתן יהיה לתבוע בגין רשלנות רפואית, על המקרה להיבדק על ידי עו"ד לרשלנות רפואית ומומחים רפואיים בתחום הרפואה המתאים, שיבחנו את התהליכים שפורטו לעיל, את המסמכים הרפואיים, ואת המצב הרפואי בעקבות האירוע וזאת על מנת להגיע למסקנה באם קיים בסיס להגשת תביעה.

רשלנות רפואית - קרדיולוגיה

עוד בנושא רשלנות רפואית: